پاسخ صوتی تعاملی یا منشی تلفنی (IVR) چیست؟

پاسخ صوتی تعاملی (IVR)، یا درخت تلفن، یک ابزار سیستم تلفن خودکار است که به تماسهای دریافتی پاسخ میدهد و گزینههایی را برای مراحل بعدی از طریق منو ارائه میدهد.
با ارائه پاسخهای فوری به سؤالات اساسی و رایج و آزاد کردن نمایندگان بیشتر برای رسیدگی به امور فوری و پیچیده، رضایت مشتری را افزایش میدهد. سیستمهای تلفن گویا با ارائه گزینههای برگشت به تماس به مشتریان، زمانهای نگهداری را نیز حذف میکنند.
پاسخ صوتی تعاملی چگونه کار می کند؟

تماس گیرندگان با سیستم تلفن IVR با پاسخ دادن به درخواست های از پیش ضبط شده یا گزینه های منو با ورودی های صوتی یا صفحه کلید تعامل دارند. تلفن گویا از این پاسخها برای هدایت مشتریان به نمایندگی یا بخش مناسب، ارائه پاسخهای ضبطشده به سؤالات متداول یا منحرف کردن تماسها با اجازه دادن به تماسگیرندگان برای تغییر از تماس زنده به پیام متنی استفاده میکند.
در ادامه با ما همراه باشید تا آموزش نصب منشی تلفنی بر ایزابل را باهم پیش ببریم.

مزایای استفاده از IVR
ساخت IVR در مرکز تلفن ایزابل
از داشبورد Issabel، روی PBX از نوار منوی بالا کلیک کنید. PBX Configuration را انتخاب کنید.

سپس از منوی سمت چپ بر روی IVR کلیک کنید.
نکته: اگر از ایزابل ورژن جدید استفاده میکنید با جستجو در منوی بالا میتوانید این گزینه را پیدا کنید.

حالا روی Add a new IVR کلیک کنید.



برای ایجاد تلفن گویا، Apply Config را فشار دهید.
حتما این گزینه را کلیک کنید تا تغییرات شما روی ایزابل اعمال شود و روی سرور های ویپ پیکربندی شوند.

IVR ساخته شده و کار ما در این قسمت به پایان رسیده.
برای سایر آموزش ها در زمینه ویپ و ایزابل و پیکربندی تلفن های تحت شبکه با ویستا الکترونیک هوشمند همراه باشید.
